„Csoportmunka másképpen” 1.0

Az Élménysuli stábja újra országjárásra indult, a célpont pedig a Ceglédi és Dunakeszi Tankerületi tájékoztató volt, melyre közel 80 oktató és intézményvezető érkezett. Érezhető volt, hogy minden érdeklődő izgatottan és kíváncsian várta a részleteket.

Sokszor, sokféleképpen számoltunk már be a Komplex Alapprogram kiemelt eseményeiről, a tankerületi tájékoztatókról. Két részletben azt fogjuk bemutatni, hogy miként válnak a pedagógusok újra diákká, illetve, hogy hogyan tesznek szert az élményekre. Forgószínpad mintájára, szimulált tanórák során kóstolhattak bele az igazi Élménysuli légkörébe.

A kérdés csupán annyi: mi történik ezeken a foglalkozásokon? Az első részben három alprogramot veszünk górcső alá, élmények és tapasztalatok segítségével.

Digitális alapú alprogram

Előfordulhat, hogy az oktatók az utazást még nem közösen tervezték meg, ám a következő találkozóra biztos profin tudnak készülni, hiszen ebben a szekcióban egy osztálykirándulás megszervezésének feladatait szimulálták, mely során felhasználták a 21. század nyújtotta technikai vívmányokat. A feladat célja, hogy játékos módon, a diákokat is bevonni képes módszereket ismerjenek meg a tanárok.

„Ebben az alprogramban egy olyan módszertani kultúraváltást szeretnénk végrehajtani, ami hozzásegíti a pedagógusokat a digitális környezetben való tanításhoz. Cél, hogy ezt élményszerűvé varázsolják, melyet a már rendelkezésre álló eszközökkel valósítsanak meg. Ki kell emelni, hogy a digitális alapú alprogram minden tantárgyban megjelenhet és az oktatók segítségére lehet.” - Dr. Racskó Réka

Logikaalapú alprogram - Óraszimuláció sakkon keresztül

Aki eddig nem volt sakkmester, a „tanóra” végére biztos azzá vált, hiszen a sakkon keresztül kaptak vendégeink betekintést különböző logikai módszerekbe, amit akár földrajz órán is tudnak majd alkalmazni. Megtudhatták, hogy lehet lépés nélkül is mattot adni, amihez bár így furán hangzik, de dimenzió váltásra van szükség.

„A logikaalapú alprogramban azokat az elemeket tartom a legfontosabbnak, ami a kreatív gondolkodást célozza meg. Alapvetően a gyermeki kíváncsiságra és kreativitásra építünk, ezeket próbáljuk minél inkább felerősíteni és nem elnyomni.” - Szávin Márk

Testmozgásalapú alprogram – mozgás minden szinten

Interaktív játékok során, közösen mozgattuk meg végtagjainkat és egyben az agyunkat is. Fontos kiemelni, hogy ezek a módszerek szinte minden tantárgyi órában használhatóak. Világossá vált, hogy a mozgás nem merül ki csak a testnevelésben. Vidám, jóhangulatú játék volt ez mindenki számára.

„A Testmozgásalapú alprogramban a mozgásra eszközként tekintünk a tanulási folyamatokban, szeretnénk a mozgás örömszerző funkcióját beemelni az iskola minden terébe.” - Lívják Emília